tiistai 30. lokakuuta 2018

Asiakaspalvelun vaiheet- tehtävä osa 2, 25.10

1. Asiakas muodostaa alkumielikuvan liikkeestä varatessaan aikaa tai jo harkitessaan varaavaansa aikaa. Mitkä kaikki asiat vaikuttavat tämän alkumielikuvan syntymiseen? Mikä on mielestäsi alkumielikuvan merkitys parturi-kampaamon kannalta?

-Alkumielikuvan/ensivaikutelman syntymiseen vaikuttavat parturi-kampaamon yrityskuvaan(imagoon) liittyvät tekijät, kuten liikkeen maine, sijainti, sisustus sekä työntekijöiden ulkonäkö, persoonallisuus ja käytös. Ensivaikutelmalla on suuri merkitys, jos asiakas alussa jo kokee olonsa vaivaantuneeksi tai esimerkiksi työntekijöiden käytöksen epämiellyttäväksi, tuskin hän enää palaa samaan liikkeeseen.

2. Työmme tuote (palvelu, esim. hiustenleikkaus, värjäys, hoitokäsittely) voidaan jakaa kolmeen vaiheeseen
* työn suunnittelu
* toteutus
* markkinointi ja arviointi

Työn suunnitteluvaiheessa tulisi syntyä asiakkaan kanssa yhteinen tavoitekuva työn lopputuloksesta. Millaista tietoa ja ymmärrystä parturi-kampaaja kirjan mukaan tarvitsee selviytyäkseen suunnitteluvaiheesta?
*Millaisia apuvälineitä voi käyttää työn suunnitteluvaiheessa?


-Hiusalan ammattilainen tarvitsee tarvitsee työn suunnittelemiseen ulkoista tietoa (esim. asiakkaan toiveet ja odotukset, hiusten laatu ja kunto) ja sisäistä tietoa (tietotaito ja työkokemus). *Hiusten käsittelystä voidaan muodostaa asiakkaan ja työntekijän yhteistyönä tavoitekuva. Tavoitekuva on joko keskusteluun perustuva mielikuva, konkreettinen piirros tai valokuva tavoitteesta.

3. Mitä mielestäsi tulee ottaa huomioon parturi-kampaajan ja asiakkaan välisessä vuorovaikutuksessa, jotta he voivat ymmärtää toisiaan palvelutilanteissa?

-Täytyy osata kommunikoida asiakkaan kanssa mahdollisimman paljon, tulkita asiakasta, olla ystävällinen ja ottaa asiakkaan toiveet huomioon. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Digitaalinen portfolio (Tehtävä 6)

Nimeni ja tuleva ammattini: Jade Peltonen, kampaaja. Opintoni, omat vahvuusalueeni ja työkokemukseni: Kampaajan opinnot+parturikurssi sekä e...