4. Kokemuksesi parturi-kampaajan työn laadusta perustuu asiakkaana olemiseen. Pohdi omia kokemuksiasi asiakkaana ja ota pääotsikoiksi aikaisemmassa tehtävässä olleet palvelun arviointikriteerit:
* pätevyys
* asenne
* saavutettavuus
* turvallisuus
Palauta mieleesi nämä kriteerit ja merkitse jokaisen otsikon alle myönteisiä kokemuksia plussalla ja kielteisiä kokemuksia miinuksella.
Pätevyys:
+Hyvät sosiaaliset taidot.
+Siisti vaatetus.
+Huoiteltu ulkonäkö.
+Osaa hommansa.
Asenne:
+Kiinnostunut asiakkaasta.
+Ajoissa paikalla.
+Työ tehdään huolellisesti.
Saavutettavuus:
+Kampaamo on näkyvällä paikalla ja parkkipaikkoja on hyvin
+Netistä löytyy tietoa aukioloajoista sekä yhteystiedot.
Turvallisuus:
+Asiakas tuntee olonsa huomioiduksi sekä turvalliseksi.
Vertaa koulumme asiakaspalvelusalongin hintoja 2 - 3 Jyväskylän alueen kampaamoon. Mitä huomioita teit hinnoissa ja palveluissa opiskelijakampaamon ja "tavallisen" kampaamon välillä?
- Koulun tarjoamat palvelut ovat edullisempia ja niihin on varattu enemmän aikaa.
6. Mitä tarkoitetaan palvelupaketeilla? Esitä pari esimerkkiä tällaisista.
Palvelupaketti= valmiiksi laadittu kokonaisuus, esim. permanentti + leikkaus + kampaus + muotoilutuote), tai se voidaan laatia asiakkaan yksilöllisten tarpeiden mukaan. Esimerkiksi morsiamet toivovat usein kokonaisvaltaista palvelua (esim. kampaus + ehostus + manikyyri), jolloin heille räätälöidään henkilökohtainen palvelupaketti.
7. Mitä tarkoitetaan tuotteen tai palvelun virhevastuulla? Millaisia erilaisia vaihtoehtoja on toimintatapoihin tällaisissa virhevastuutilanteissa? Onko sinulle sattunut joskus tällaisia tilanteita kampaamokäyntiesi yhteydessä? Miten ne hoidettiin?
- Virhevastuulla tarkoitetaan virheellisen tuotteen tai palvelun tai niin sanotun tuotevahingon korvaamista tai hyvittämistä. Parturi-kampaamon palvelua ei voida konkreettisesti palauttaa tai tehdä avokauppana, mutta yritys voi korvata tai hyvittää virheellisen palvelun. Jos palvelussa on tapahtunut virhe, parturi-kampaajalla on oikeus tarkistaa ja hyvittää kohtuullisessa ajassa. Virheen hyvittämisvaihtoehdoista neuvotellaan tapauksittain ja hyvittämisessä pyritään molempia tyydyttävään ratkaisuun. Palvelu voidaan mahdolisuuksien mukaan uusia tai korjata.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Digitaalinen portfolio (Tehtävä 6)
Nimeni ja tuleva ammattini: Jade Peltonen, kampaaja. Opintoni, omat vahvuusalueeni ja työkokemukseni: Kampaajan opinnot+parturikurssi sekä e...
-
Hiusten peseminen ja hoitaminen ennen permanenttia: Hiukset pestään syväpuhdistavalla shampoolla yleensä aina ennen permanenttia. Tämä vähe...
-
Minkälaisiin hoitoihin hiuslaseria käytetään? Mihin laserin toiminta perustuu? - Hiuslaserterapia ohuthiuksisille. Tutkijat uskoo, että...
-
Mitä tuotteita natural styling permisperheeseen kuuluu? - Natural Styling Pre Treatment -Natural Styling Classic -Natural Styling G...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti