tiistai 27. marraskuuta 2018

Asiakaspalvelun vaiheet- tehtävä osa 3, 14.11

4. Kokemuksesi parturi-kampaajan työn laadusta perustuu asiakkaana olemiseen. Pohdi omia kokemuksiasi asiakkaana ja ota pääotsikoiksi aikaisemmassa tehtävässä olleet palvelun arviointikriteerit:
* pätevyys
* asenne
* saavutettavuus
* turvallisuus
Palauta mieleesi nämä kriteerit ja merkitse jokaisen otsikon alle myönteisiä kokemuksia plussalla ja kielteisiä kokemuksia miinuksella.


Pätevyys:

+Hyvät sosiaaliset taidot.
+Siisti vaatetus.
+Huoiteltu ulkonäkö.
+Osaa hommansa.

Asenne:

+Kiinnostunut asiakkaasta.
+Ajoissa paikalla.
+Työ tehdään huolellisesti.

Saavutettavuus:

+Kampaamo on näkyvällä paikalla ja parkkipaikkoja on hyvin
+Netistä löytyy tietoa aukioloajoista sekä yhteystiedot.

Turvallisuus:

+Asiakas tuntee olonsa huomioiduksi sekä turvalliseksi.


Vertaa koulumme asiakaspalvelusalongin hintoja 2 - 3 Jyväskylän alueen kampaamoon. Mitä huomioita teit hinnoissa ja palveluissa opiskelijakampaamon ja "tavallisen" kampaamon välillä?

- Koulun tarjoamat palvelut ovat edullisempia ja niihin on varattu enemmän aikaa.

6. Mitä tarkoitetaan palvelupaketeilla? Esitä pari esimerkkiä tällaisista.

Palvelupaketti= valmiiksi laadittu kokonaisuus, esim. permanentti + leikkaus + kampaus + muotoilutuote), tai se voidaan laatia asiakkaan yksilöllisten tarpeiden mukaan. Esimerkiksi morsiamet toivovat usein kokonaisvaltaista palvelua (esim. kampaus + ehostus + manikyyri), jolloin heille räätälöidään henkilökohtainen palvelupaketti. 

7. Mitä tarkoitetaan tuotteen tai palvelun virhevastuulla? Millaisia erilaisia vaihtoehtoja on toimintatapoihin tällaisissa virhevastuutilanteissa? Onko sinulle sattunut joskus tällaisia tilanteita kampaamokäyntiesi yhteydessä? Miten ne hoidettiin?

- Virhevastuulla tarkoitetaan virheellisen tuotteen tai palvelun tai niin sanotun tuotevahingon korvaamista tai hyvittämistä. Parturi-kampaamon palvelua ei voida konkreettisesti palauttaa tai tehdä avokauppana, mutta yritys voi korvata tai hyvittää virheellisen palvelun. Jos palvelussa on tapahtunut virhe, parturi-kampaajalla on oikeus tarkistaa ja hyvittää kohtuullisessa ajassa. Virheen hyvittämisvaihtoehdoista neuvotellaan tapauksittain ja hyvittämisessä pyritään molempia tyydyttävään ratkaisuun. Palvelu voidaan mahdolisuuksien mukaan uusia tai korjata.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Digitaalinen portfolio (Tehtävä 6)

Nimeni ja tuleva ammattini: Jade Peltonen, kampaaja. Opintoni, omat vahvuusalueeni ja työkokemukseni: Kampaajan opinnot+parturikurssi sekä e...